Skip to main content

Ce platforma sa folosesc pentru magazinul meu online?

Cand vine vorba de a deschide un magazin online, exista multe lucruri de luat in considerare. Unul dintre cele mai importante este alegerea platformei e-commerce pe care urmeaza sa o utilizezi si care sa se potriveasca cu afacerea ta.

platforma-e-commerce

Cand alegem platforma de e-commerce trebuie sa luam in calcul cateva criterii esentiale cum ar fi: tipul de afacere, numarul de produse, logistica sau modalitatile de plata.

De cele mai multe ori, antreprenorii care incep o afacere online aleg sa-si construiasca magazinul online pe o platforma “hosted” (gratuita sau cu un abonament lunar). Aceasta varianta are avantajul de a avea costuri de lansare mici sau inexistente. Marele dezavantaj este ca antreprenorul nu este proprietarul magazinului si nu are libertatea de a intervenii asupra functionalitatii acestuia. Daca magazinul este cu un abonament lunar, iar antreprenorul nu mai plateste acest abonamet, afacerea se opreste si in cel mai fericit caz are posibilitatea de a exporta informatia din magazin - produse, comenzi, clienti, istoric clienti, etc.

Pentru o afacere online sanatoasa si ferita de “surprize”, noi recomandam dezvoltarea de la bun inceput a magazinului online propriu pe o Platforma Custom sau o Platforma Open Source.

Alegerea platformei de e-commerce depinde foarte mult de functionalitatile pe care doresti sa le aiba magazinul tau.

1. Daca cerintele tehnice pentru magazin sunt comune, ca pentru majoritatea magazinelor online, atunci cea mai buna solutie este implementarea acestuia pe o Platforma Open Source.

Printre cele mai cunoscute platforme open source amintim: Magento, Prestashop, OpenCart.

2. Daca cerintele pentru magazin implica functionalitati speciale atunci se va alege o Platforma Custom. Aceasta platforma este construita de la zero si nu are la baza o platforma open source.

Pentru ca alegerea platformei de e-commerce sa fie cat mai corecta trebuie sa realizam un asa numit “Proiect de dezvoltare a magazinului online”.

Realizarea “Proiectului de dezvoltare a magazinului online”

Cand construiesti o casa, iti trebuie un proiect. Trebuie sa sti cat de mare este casa, cate camere va avea, cum sunt asezate fiecare, unde este camera tehnica, etc. .

Si in cazul magazinului online ne trebuie un proiect complet si bine organizat care sa ne indrume in luarea celor mai bune decizii de implementare.


Citește și "CE ESTE SI DE CE AVEM NEVOIE DE SEO?"


Mai jos iti prezentam cativa pasi de urmat pentru realizarea proiectului.

1. Evaluarea corecta a tipului de produse comercializate pe site si a volumului acestora

Inainte sa te decizi cum va arata noul tau magazin online si ce functionalitati sa aiba, trebuie sa sti foarte bine ce produse urmeaza sa fie comercializate in acesta.

2. Lista de functionalitati

Este foarte important sa sti care vor fi functionalitatile pe care le vei introduce in magazinul online. Cele mai folosite functionalitati intr-un magazin sunt: cont client, cos de cumparaturi, modul de promotii, modul de filtrare si sortare, modul de review-uri, etc.

3. Structura site-ului

Trebuie pregatite cat mai detaliat paginile de categorii si paginile auxiliare (Despre Noi, Contact, Cum Cumpar, Livrarea Produselor, Modalitati de plata, Termeni si Conditii, etc.)

4. Pregatirea produselor

Pentru eficientizarea activitatii, produsele nu se vor introduce manual, ci se vor importa automat dintr-un fisier EXCEL sau CSV. Asadar, se mai adauga o functionalitate importanta - modulul de import (produse, categorii).

5. Stabilirea modalitatilor de plata

Stabilieste de la bun inceput cel putin doua modalitati de plata.

6. Metode de livrare

Stabileste meodele de livrare.

Concluzii

Pentru ca alegerea platformei e-commerce sa fie cat mai usoara, ea trebuie facuta dupa un proiect de dezvoltare a magazinului online bine pus la punct.

Agentia Pixelit te poate ajuta in luarea celei mai bune decizii cu privire la viitorul tau magazin online. Iti oferim servicii de implementare si mentenanta a magazinului online.