Skip to main content

Ce este și de ce avem nevoie de SEO?

Trebuie să întelegem ce este și de ce avem nevoie de SEO pentru site-ul nostru și cât de important este pentru motoarele de căutare.

ce este seo

SEO este acronimul de la "Search Engine Optimization" și reprezintă plaja tuturor metodelor pe care le folosești ca să te asiguri să site-ul tău este cat mai vizibil în căutările Google.

Când vine vorba de optimizarea paginilor site-ului trebuie să luam în calcul două metode:

  • Optimizarea On-page
  • Optimizarea Off-page

Ambele metode ajută la o mai bună vizibilitate și implicit la o mai bună clasare SERP (Search Engine Result Page) la căutările “organice” pentru unul sau mai multe cuvinte cheie. Rezultatele organice sunt acelea care apar natural în pagina, exceptând secțiunea cu reclame plătite (Google Adwords).

rezultate-google-seo

De ce am nevoie de SEO?

Este foarte simplu!

Peste 80% dintre utilizatori ajung pe un site căutând pe motoarele de căutare. În prezent, motoarele de căutare sunt indispensabile pentru cei ce utilizează internetul. Algoritmii motoarelor de căutare s-au dezvoltat într-un ritm uluitor.

Dar nu este atât de simplu să apari în primele rezultate în Google. Majoritatea utilizatorilor nu știu exact ce caută și nici nu sunt dispuși să pargurgă zeci de pagini de rezultate să găsească ceea ce îi interesează. Ei, întotdeauna, vor accesa primele rezultate.

Trebuie să privim serviciile de optimizare SEO ca parte integrantă și obligatorie a unui business online.

Începând de la construirea unei arhitecturi solide a site-ului și a unui sistem de navigare curat și intuitiv și până la crearea unui conținut unic și relevant pentru nișa ta, toate sunt importante și asigură o mai bună experientă a utilizatorului și îl încurajează pe acesta să revină pe site.

Un audit al site-ului te poate ajuta să imbunătățești SEO și totodata performanțele site-ului tău.


"SOLICITĂ UN AUDIT GRATUIT PENTRU SITE-UL TĂU"


Ce este important pentru motoarele de căutare?

1. Relevanța

Algoritmul motoarelor de căutare încearca să “servească” cele mai relevante rezultate la căutari, fie ca este vorba de o simplă întrebare “Câți ani are Ion Țiriac” sau o interogare mai complexă “cel mai bun restaurant din Ploiești”.

seo-restaurant-ploiesti

2. Calitatea conținutului

Aici este provocarea cea mai mare.

Cât de original și util este conținutul site-ului tău?

Se pare că în ultima perioadă eforturile Google s-au concentrat în crearea unui algoritm care să livreze către utilizatori site-uri cu conținut util și relevant în concordanță cu căutarile pe care aceștia le fac. Se mizează pe un conținut cu o forma mai lunga care ajuta Google să ințeleagă intenția de căutare a utilizatorului ca întreg, nu doar ca pe niște interogari după anumite cuvinte cheie.

3. Experiența de utilizare

Google pune mare accent pe experiența de utilizare pe care un site o creează pentru utilizatorii săi.

Ai nevoie de un site în care se navighează usor, cu legături interne relevante și conținut de calitate. Toate acestea reușesc să păstreze utilizatorii cât mai mult pe paginile site-ului și îi determină să continue explorarea acestora.

4. Viteza site-ului și Google AMP (Accelerated Mobile Pages)

Viteza de încărcare a site-urilor devine tot mai mult un diferențiator pentru motoarele de căutare.


Citește și "4 SEMNE CARE ARATĂ CĂ AI NEVOIE DE UN NOU WEB DESIGN"


5. Linkuri interne

Sistemul de linkuri interne este definit ca fiind metoda prin care se face legătura între paginile din interiorul site-ului tău.

Din punct de vedere SEO, linkurile interne sunt cele mai ignorate.

Linkurile interne au multe avantaje:

  • Atâta timp cât linkurile interne sunt relevante și evidențiate prin ancore text pot oferii utilizatorului mai multe opțiuni de lectură, făcând legătura cu alte pagini.
  • Îmbunătățește rankingul pentru anumite cuvinte cheie.
  • Ajută Google la crawling și la indexarea site-ului tău. Se știe ca metoda pe care o folosesc motoarele de căutare pentru crawling este să urmărească linkuri. Un sistem bine pus la punct de relaționare între paginile site-ului tău înseamnă o indexare mai adâncă și mai rapida.

6. Autoritatea site-ului

Un site cu autoritate este un site care este de încredere pentru utilizatorii săi, pentru industria din care face parte, pentru alte site-uri și pentru motoarele de căutare.

Orice legatură de la un site cu autoritate este foarte valoroasă, deoarece este văzută ca un vot de încredere. Cu cât aveți mai multe astfel de legături și cu cât conținutul este unul de calitate, cu atât site-ul vostru va devenii unul cu autoritate proprie.

7. Meta tag-uri

Meta tag-urile sunt cuvinte sau fraze cheie care oferă informații despre conținutul unei pagini web și definesc acea pagină pentru spideri și motoare de căutare. Meta tag-urile nu sunt vizibile pentru userii site-ului, acestea pot fi vizualizate doar în sursa unei pagini.

Meta Tag-ul Titlu

Tag-ul titlu este folosit pentru a transmite motoarelor de căutare și utilizatorilor, cât mai concis și exact cu putiința, despre ce este pagina ta.

Este de preferat ca titlurile sa nu depăsească 60 de caractere.

Meta Tag-ul Descriere

O meta descriere nu va imbunatații clasamentul SERP, dar cu siguranță va contribuii la creșterea șansei ca un utilizator să facă click pe rezultatul tău din pagină de căutare.

Descrierea trebuie să fie succintă ( sub 156 de caractere este ideal ), clară și relevantă pentru conținutul paginii sau articolului în sine.

8. Schema Markup

Poți face ca rezultatele în căutări să arate mult mai atractiv prin implementarea Schema.org la paginile site-ului tău.

seo-rezultat-markup

Schema.org este metoda preferata de către majoritatea motoarelor de căutare, inclusiv Google, și este destul de simplu de utilizat.

9. Rețele Sociale

Cea mai simplă modalitate prin care poți crește vizibilitatea site-ului prin mijloace SEO non-tehnice este prin intermediul rețelelor social media ( Facebook, Google Plus, Instagram, etc.)

Trebuie să te asiguri că ești prezent pe toate canalele sociale relevante (acolo unde publicul tău țintă este prezent) și nu doar să difuzezi conținut, ci sa utilizezi aceste canale ca un serviciu de comunicare și interacționare cu clienții.